Дорожні покриття автомобільних доріг

будівництво дорігСучасне будівництво доріг досить складний і дорогий процес. Постійно зростаюча інтенсивність руху вимагає збільшення якості і терміну служби дорожнього полотна. Дедалі частіше чуємо нарікання автомобілістів про поганий стан автомобільних доріг.

Будівництво сучасної автомобільної дороги вимагає використання дорогої спеціальної техніки та сучасних матеріалів, таких як дорніт, геомембрани, геосітка, та ін.

Давайте, подивимося зсередини – з чого складається дорога?

Умовно дорога складається з двох частин: підготовленого земляного полотна і так званого дорожнього одягу.

Дорожній одяг це багатошарова конструкція, з шарів покриття та основи.

Покриття дороги це – міцний верхній шар, що має високу опірність ударним і навантаженням коліс автотранспорту та впливу агресивних природних чинників. Покриття складається з шару зносу і несучого (основного) шару.

Основою дороги називають несучу частину дорожнього покриття, що складається з шарів, насипаних з каменю і ґрунту, обробленого в’яжучою речовиною.

Типи автомобільних доріг

За своїм значенням у транспортній мережі та інтенсивності (середньодобовій) руху дороги можна розділити на наступні типи:

  1. Iа – середньодобова інтенсивність руху більше 14000 авт. / добу.
  2. Іб – середньодобова інтенсивність руху 14000 – 7000 авт. / добу.
  3. II – середньодобова інтенсивність руху 7000 – 3000 авт. / добу.
  4. III – середньодобова інтенсивність руху 3000 – 1000 авт. / добу.
  5. IV – середньодобова інтенсивність руху 1000 – 100 авт. / добу.
  6. V – середньодобова інтенсивність руху менше 100 авт. / добу.

Покриття доріг, в свою чергу, бувають:

  • вдосконалені капітальні (бувають монолітні і збірні; цементобетонні, асфальтобетонні, укладаються в теплому і гарячому стані, і т.д.);
  • вдосконалені полегшені (складаються з щебеневих і гравійних матеріалів, оброблених органічними в’яжучими, також з холодного асфальтобетону та ін);
  • перехідні – тобто щебеневі, гравійні, шлакові, з ґрунтів, укріплених в’яжучими матеріалами та ін;
  • нижчі (ґрунтові).

Асфальтобетонні покриття

Покриття з асфальтобетону займають провідне місце на автомагістралях. У цих покрить високі транспортно-експлуатаційні показники, вони міцні і довговічні, прості в ремонті. Знос при дуже важкому русі не більше 1,5 мм / рік.

Верхній шар асфальтобетонного покриття повинен відрізнятися міцністю, водонепроникністю, зносостійкістю і т.д. Цим характеристикам відповідають піщані та інші дрібнозернисті суміші, що містять мінеральний порошок.

Цементобетонні покриття

Цементобетонні покриття мають наступні переваги:

  • висока міцність в будь-який час року;
  • міжремонтний термін 30-40 років;
  • світлий колір, який позитивно вплине на безпеку руху вночі;
  • знос покриття до 0,2 мм / рік;
  • коефіцієнт зчеплення з колесами автомобілів дуже високий, не залежний від зволоження покриття;
  • тривалість будівельного сезону довша, ніж при застосуванні органічних в’яжучих.

Армуючі шари

Армування асфальтобетону здійснюють за допомогою геосіток – скляних геосіток і поліефірних сіток.

Армування знижує товщину асфальтобетонного шару на 20%; запобігає появі тріщин, вибоїн, збільшує допустиме навантаження і збільшує термін служби дороги.

Читайте на cайті:


Залишити коментар